Sabtu, 05 Januari 2019

(Nasi Lemak BABI) Kafir terus MENYERANG di bumi negara Islam Malaysia

Nasi Lemak Ka.Fir yang dijual dengan packaging "hipster" bersama babi menjadi viral. 

Isu sekarang ni adalah, kelihatan sebuah normalisasi penjualan babi secara legal dan besar-besaran di alam maya ketika mana majoriti rakyat Malaysia adalah beragama Islam dan Malaysia mengiktiraf Islam sebagai agama persekutuan, maka di mana sensitiviti golongan ini? 

Kedua, ada pulak segelintir masyarakat Islam ini tanpa segan silu turut "share" bisnes iklan mereka atas alasan kononnya tertarik dengan gaya bisnes mereka. Sekaligus memberikan mileage kepada bisnes mereka dan menyokong secara pasif. Allah menerangkan berkenaan azab yang pedih kepada mereka yang kafir; 

Surah Aal-e-Imran, Verse 196:
لَا يَغُرَّنَّكَ تَقَلُّبُ الَّذِينَ كَفَرُوا فِي الْبِلَادِ

Jangan sekali-kali engkau (wahai Muhammad) terpedaya oleh usaha gerakan orang-orang yang kafir di dalam negeri (yang membawa keuntungan-keuntungan kepada mereka).

Surah Aal-e-Imran, Verse 197:
مَتَاعٌ قَلِيلٌ ثُمَّ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ

(Semuanya) itu hanyalah kesenangan yang sedikit, (akhirnya akan lenyap), kemudian tempat kembali mereka neraka Jahannam: dan itulah seburuk-buruk tempat ketetapan.

Jika betul nak selamatkan mereka daripada azab nereka, sepatutnya diterangkan berkenaan Islam. Bukan terus support mereka untuk terus berada dalam lembah kekafiran. Jika mereka mendengar dan melihat kebesaran Allah tanpa kepentingan, pasti mereka memperoleh hidayah Allah sebagaimana firman Allah SWT; 

Surah Az-Zumar, Verse 18:
الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ

Yang berusaha mendengar perkataan-perkataan yang sampai kepadanya lalu mereka memilih dan menurut akan yang sebaik-baiknya (pada segi hukum ugama); mereka itulah orang-orang yang diberi hidayah petunjuk oleh Allah dan mereka itulah orang-orang yang berakal sempurna.

Akhirnya, gejala ini menyebabkan masyarakat Islam menjadi lemah berhadapan arus kekafiran yang akhirnya memperjudikan nasib orang Islam yang lain. 

Ketika itu, kenapa kamu sanggup memperjudikan keimanan kamu kerana alasan toleransi taghut kamu? 

Fiqri Zurani
6 JANUARI 2018

#RYMAgama #RYM
#CelahGelegar 


Appear first on Sudut Malaysia

Artikel Terkait